Resfeber

Efter att ha läst Jessicas inlägg om Spanien så blev jag själv sugen på att åka utomlands! Den senaste gången jag var utomlands var i somras och då var jag i London. Åkte dit med mina päron och spenderade 6 dagar i London. Eftersom min familj är väldigt kulturintresserade så var vi lite överallt i London och strosade runt i olika kvarter som Brick Lane,Camden,Notting Hill och alla kända turistattraktioner Big Ben,Tower Bridge,Piccadilly Circus osv. 
 
El Big Ben. 
 
Tog tyvärr inga kort i Notting Hill,men denna skylt till Portabello Road fick jag allt med! Det brukar vara en välbesökt marknad där som inte var öppen då vi var där...

De typiska röda dubbeldäckarna. 
 
Precis som alla andra svenska turister så passade jag på att besöka Starbucks.
Hatar kaffe så det fick bli en mangosmoothie. 
Towern. En medeltida kunglig borg vid Themsen. En plats där de bland annat avrättade och torterade människor. Hade varit spännande att gå in dit men det hann vi inte. Det sägs även att det spökar där?

El London Eye 
El Millenium Bridge med Saint Paul's Church i mitten
Lite gulliga lås vid Millenium Bridge.
 
Har dock tröttnat lite på storstadsresor och är mer sugen på att åka på charterresa. Det var så längesen jag gjorde det, men annars skulle jag inte säga nej till Tokyo! Det är mitt ultimiata resmål. Har alltid velat åka dit och speciellt på våren när alla körsbärsblommor slår ut i staden, så kallad ''Sakura'' på japanska. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0