LE MUSIC

Tänkte dela med mig lite av min musiksmak. Jag har väldigt blandad musiksmak och ganska konstig egentligen.. Det är alltifrån Bring Me The Horizon till Rihanna till Skrillex osv. Jag lyssnar även ganska mycket på instrumental musik och klassisk musik. Men det jag gillar mest är nog rock/alternative musik. 
 
För någon vecka sedan upptäckte jag Vitamin String Quartet haha. De gör orkestercovers på låtar så jag satt och lyssnade igenom massor av kända låtar i orkesterversion och jag älskaaaar det. Någon mer som gör som jag? Haha
 
När det gäller favoritlåt/favoritartist eller band så har jag extremt svårt för att bestämma mig. Favoritlåten kan ändras ungefär varannan dag och och favoritband eller favoritartist beror helt på vilken genre vi snackar om. Men tänkte lista upp mina favoritband utan inbördesordning för jag kan verkligen inte bestämma mig vilka som är bäst. 
 
Paramore
Ja du det här bandet har jag lyssnat på sedan 2009. Upptäckte dem i när jag var i min Twilightperiod eftersom de hade gjort låten Decode till filmen. Tycker inte om Twilight längre men är glad över att jag upptäckte Paramore! Hade lätt bytt ut min sångröst mot Hayley Wiliams.

Favoritlåtar: Ain't it fun, Part II,Brick By Boring Brick,Let The Flames Begin,The Only Exception m.fl
 
 
Linkin Park
Vet inte hur jag upptäckte dem men kommer ihåg att jag inte tyckte om de alls först och jag har ingen aning om varför?Har lyssnat på de i 2 år kanske. Nu älskar jag deras musik iallafall och kommer köpa en biljett direkt om de kommer till Sverige! 

Favoritlåtar: Numb,In The End,Burn It Down,Papercut,Waiting For The End
 
30 Seconds To Mars
Har lyssnat på sedan 2012 tror jag och såg de även live i somras på Gröna Lund. Älskar deras musik och Jared Letos röst. De verkar inte vara så jättestora i Sverige om man jämför med andra länder? Tycker de förtjänar mer uppmärksamhet. Om jag var kille skulle jag lät byta sångröst med Jared Leto haha. 

Favoritlåtar:Kings & Queens,Hurricane,Night Of The hunter,End Of All Days,Closer To The Edge
 
 
Coldplay
Last but not least. Coldplay har jag alltid gillat men har verkligen lyssnat mycket på deras musik de senaste åren. Ångrar så himla mycket att jag inte gick på deras konsert när de var här i Sverige. Showen såg ju helt fantastisk ut med alla ljusarmband som publiken hade. 

Favoritlåtar:Princess Of China,Charlie Brown,Viva La Vida,Paradise,Lost
 
 
På tal om musik så ska jag även se Justin Timberlake 10 maj. TAGGA!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0